چگونه برای امتحانات بورد قسمت اول و دوم آماده شوم؟

بدلیل اینکه دیگر نمره ای برای امتحانات بورد گزارش نمیشود، زمان زیادی نباید برای این امتحانات صرف کرد و از طرفی لازم هست که هر دو امتحان قسمت اول و دوم رو به رزومه اضافه کرد. البته نشستن سر جلسه بدون آگاهی از منابع امتحانی هم کار درستی نیست. امتحان قسمت اول بورد رو دست کم نگیرین. امتحان سختیه و باید برای اون آماده بود. برای همین توصیه میکنم که دنتال دک رو بعنوان مرجع اصلی انتخاب کنین و اون رو دو یا سه بار دور کنین و در کنارش نمونه سوالات مربوط به امتحان رو که در بازار موجود هست، بزنین و امتحان قسمت اول رو بر دارین. در کل زمانی حدود سه تا شش ماه مطالعه تمام وقت جامع برای کسی که چند سالی هست فارغ التحصیل شده، میتونه کافی باشه. بیشتر از اون اتلاف وقت هست، چون در نظر بگیرین که دانشجویان دندانپزشکی آمریکایی با یک ماه مطالعه سر این امتحان حاضر میشوند. در کل لازم نیست که احساس آمادگی کامل برای این امتحان بکنین، چون هدف پاس کردن هست، نه نمره آوردن. با توجه به اینکه 65 درصد سوالات ساده، 25 درصد متوسط و 10 درصد سخت هست، آوردن نمره 75 بمراتب کار راحتی خواهد بود. استرس و دلهره خواهید داشت وقتی اینجوری برای یک امتحان آماده شده اید،

امتحان بورد قسمت دوم از قسمت اول بمراتب راحت تر هست و اگر جرأتش رو داشته باشین، بدون مطالعه هم میشه سر جلسه حاضر شد. ولی در کل توصیه میکنم که حداقل یک دور نمونه سوالات رو بزنین و اگر خیلی از وضع خودتون نا امید بودین، نیم نگاهی به کارتهای دنتال دک بکنین. در مجموع زمان یک ماه مطالعه برای امتحان بورد قسمت دوم، زیاد هم هست. واقع بینانه زمان سه تا چهار ماه برای دو امتحان میتونه کافی باشه و این مطلب کمک بسیار بسیار زیادی به بهبود رزومه شما میکنه.

در رابطه با موارد امتحانی، تنها نکته ای که میتونم توصیه کنم اینه که بجای زیاد کردن منابع مطالعه، منابع اصلی رو که شامل دنتال دکس و نمونه سوالات هستند مجددا دور کنید. اضافه کردن منابع جز افزودن استرس، کار دیگه ای انجام نمیدن.