من دیگه تصمیمم رو گرفتم و میخوام بیام آمریکا. از کجا شروع کنم؟

اول از همه پست “اقدامات لازم الاجرا قبل از مهاجرت” این وبلاگ رو مطالعه کنین. اون پست کلیه مواردی رو که قبل از مهاجرت باید در نظر بگیرین، برای شما توضیح میده.

اولین قدم جمع آوری مدارک و ریزنمرات و ترجمه رسمی آنهاست به این شرح:

– نمرات سال آخر دبیرستان

– دیپلم

– نمرات دوره عمومی

– مدرک دندانپزشکی عمومی

این مدارک برای ثبت نام در امتحانات بورد آمریکا لازم هست. بقیه موارد مثل نمرات دوره تخصصی و مدرک تخصصی، گواهی طرح، پروانه مطب، دوره فلوشیپ، مقاله، در صورت وجود باید جمع آوری و ترجمه شوند تا در رزومه مورد استفاده قرار بگیرند.

یک سری کارها هست که از طریق اینترنت باید انجام شوند که میتوانید از همین الان برای آنها اقدام کنید و لزومی ندارد تا زمان مهاجرت برای آنها صبر کنید. در حقیقت با انجام این امور، کار شما در زمان مهاجرت آسانتر میشود:

1- دریافت dentpin : مراجعه کنید به سایت https://www.ada.org/dentpin.aspx

2- ثبت نام و شرکت در امتحان تافل. مراجعه کنید به سایت www.ets.org/toefl

– ارسال اصل مدارک اشاره شده بهمراه یک کپی از ترجمه انگلیسی آنها به ECE و WES که موسسات ارزشیابی مدارک هستند (توصیه میکنم به هر دو این موسسات جداگانه اصل مدارک رو ارسال کنید و ارزشیابی هر دو را در اختیار داشته باشین.

3- ثبت نام در سایت CAAPID برای دوره های تکمیلی. مراجعه کنید به سایت

 http://www.adea.org/dental_education_pathways/CAAPID/Pages/default.aspx

4- ثبت نام در سایت PASS برای امکان اقدام برای اکثر دوره های تخصصی. مراجعه کنید به سایت

 https://portal.passweb.org

5- ثبت نام در سایت Match برای امکان اقدام در بعضی از دوره های تخصصی. مراجعه کنید به سایت

 https://portal.passweb.org

6- گشت و گذار در سایتهای دانشکده های دندانپزشکی آمریکا جهت آشنایی با شرایط تک تک دوره های تخصصی یا تکمیلی مختلف.

7- جمع آوری و تکمیل رزومه علمی، مدیریتی، اقتصادی، هنری، ورزشی

8- تهیه توصیه نامه از رئیس دانشگاه، اساتید مطرح یا همکاران گرامی

9- نوشتن پرسنال استیت منت

10- آماده شدن برای امتحانات بورد قسمت اول و دوم آمریکا: زمانی بیشتر از شش ماه رو برایش در نظر نگیرید.

توصیه میکنم موارد سه تا پنج رو صرفنظر از اینکه امسال میخواین بیاین یا بعدا و صرفنظر از اینکه میخواین برین دوره تخصصی یا تکمیلی، بطور کامل انجام بدین. منتهی پرداخت وجه آنها رو تا زمانی که مطمئن نشدین میخواین به آمریکا مهاجرت کنین، به تعویق بندازین. دلیل این توصیه اینه که اولا در طی این پروسه از موارد ضعف و قوت پروندتون آگاه میشین، با روند کار برای ورود به دوره های تکمیلی و تخصصی آشنا میشین و مدارکتون رو کامل میکنین. در پایان اگر فرضا بعد از تکمیل پروندتون در این وبسایتها، اون سال مهاجرت نکردین، میتونین مواردی رو که آماده کردین، ذخیره کنین برای سال بعد. به این صورت سالی که آماده مهاجرت هستین، کار کمتری برای انجام خواهید داشت. تکمیل این وبسایتها، هیچ نمره منفی برای شما نخواهد داشت تا زمانی که پول رو پرداخت نکردین. برای همین نگرانش نباشین و در وقت اضافتون با خیال راحت اقدام به تکمیل مشخصاتتون در این وبسایتها بکنین.

توصیه میکنم که این موارد رو تا قبل از تابستان سالی که میخواین وارد پروسه گزینش بشین، انجام داده باشین. برای این مطلب لازم هست که  قبل از پایان زمستان و آغاز بهار به آمریکا مهاجرت کنین که در فصل بهار با برداشتن امتحانات بورد قسمت اول و دوم،  رزومه شما برای ثبت نام در دوره های تکمیلی یا تخصصی کامل باشه ان شاء الله