چیست؟ CAAPID

از ماه جون سال 2009، همه دوره های تکمیلی دانشکده های مختلف دندانپزشکی آمریکا (بجز سه تا) که اقدام به ثبت نام دندانپزشکان بین المللی میکردند، به عضویت سیستمی با عنوان CAAPID که مخفف Centralized Application for Advanced Placement for International Dentists میباشد در آمده اند. CAAPID چیزی شبیه PASS است که در نوشته های اولیه وبلاگ توضیحات کامل آنرا آورده ام.

دندانپزشکان بین المللی که مایل هستند تا در دوره های تکمیلی دانشکده های آمریکایی یا کانادایی ثبت نام کنند، لازم است تا به وبسایت www.adea.org مراجعه کرده و از آن طریق مدارک ثبت نام خود را کامل کنند. لینک مستقیم CAAPID در اینجا موجود است:

http://www.adea.org/dental_education_pathways/CAAPID/Pages/default.aspx

هزینه اولیه ثبت نام در این برنامه، حدود دویست دلار بعلاوه هزینه ارسال به یک دوره و حدود 70 دلار برای هر دوره اضافه است که باید با کارت اعتباری پرداخت گردد. بعضی از دوره های تکمیلی که به عضویت CAAPID در آمده اند، کلیه مدارک خود را از طریق CAAPID دریافت خواهند کرد و نیازی به ارسال مدارک اضافه مستقیما به خود دوره نیست. ولی برخی از آنها علاوه بر دریافت یک سری مدارک از CAAPID، خود نیز مدارک (و احیاناً وجه ثبت نام) جداگانه ای طلب خواهند کرد. جهت جزئیات بیشتر، به وبسایت دوره ای که مایل هستید در آن ثبت نام کنید مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که چنانچه شما در CAAPID ثبت نام نکنید، احتمالاً امکان اقدام در بسیاری از دوره های تکمیلی را نخواهید یافت.

توجه: دوره ثبت نام CAAPID برای ورود به دوره های تکمیلی در تاریخ مارچ شروع شده و حوالی فبریه سال بعد به اتمام خواهد رسید. توصیه میشود تا مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده در سایت CAAPID را تا قبل از مارچ سالی که برای دوره های تکمیلی بناست اقدام کنید، جمع آوری کنید.