لطفاً در رابطه با شرایط کاری بعد از گذراندن دوره تکمیلی یا تخصصی و انواع پروانه کار توضیح دهید

چنانچه شما موفق شوید تا پروانه کار در یک ایالت را کسب کنید، هیچ محدودیتی از نظر مکان و نوع فعالیتی که بعنوان یک دندانپزشک خواهید کرد، در محدوده آن ایالت، نخواهید داشت. بعبارت دیگر، شما با داشتن پروانه کار میتوانید در هر جا که خواستید مطب یا کلینیک بزنید و یا برای یک شخص یا یک موسسه کار کنید. البته گاها موارد استثنایی هم وجود دارد چرا که هر ایالتی قوانین مخصوص به خود را دارد که جهت کسب آگاهی از جزئیات آن باید به قوانین همان ایالت مراجعه کنید.

راههای گرفتن پروانه کار در این وبلاگ توضیح داده شده است. لازم بذکر است که بعضی ایالتها برای دندانپزشکان بین المللی که دوره تکمیلی را در آمریکا طی نکرده اند، امکان دریافت پروانه کار محدود که با نام پروانه کار دانشگاهی هم گاها عنوان میشود، گذاشته اند. با داشتن پروانه کار محدود، طبیعتاً شما تنها مجاز به فعالیت در موسسه ای که آن پروانه برای آن صادر شده، خواهید بود. اگر آن موسسه یک دانشگاه است، شما تنها در کلینیکهای دانشگاه مجاز به دیدن مریض هستید و نمیتوانید خارج از محیط دانشکده فعالیت دندانپزشکی بکنید.

بار دیگر تکرار میکنم که اکثر ایالتها شرط اهدای پروانه دائم را داشتن مدرک دندانپزشکی عمومی از آمریکا میدانند که دندانپزشکان غیر آمریکایی با گذراندن دوره تکمیلی میتوانند آنرا کسب کنند. برخی ایالتها هم برای دندانپزشکان بین المللی که دوره تخصصی را در آمریکا طی میکنند، پروانه کاری نامحدود صادر میکنند.