روی اینترنت نمیتوانم اطلاعات مفیدی از دانشکده ها کسب کنم. کمک کنید

جهت جستجو در رابطه با دوره های مختلف دانشکده های مختلف، لازم هست تا به وبسایت دانشکده های مختلف مراجعه کنید. برای این منظور کافیست در ویکیپدیا تایپ کنید US Dental Schools و لیست مربوطه ظاهر خواهد شد. در این وبلاگ هم لینک اکثر آنها را در یکی از پستهای قدیمیتر قرار داده ام. از گوگل هم بهمین شکل میتوانید برای وبسایت دانشکده ها استفاده کنید. سایت ada.org هم این اطلاعات را دارد.

زمانی که شما به وبسایت یک دانشکده مراجعه میکنید، باید دنبال اطلاعات نحوه ثبت نام آن دانشکده باشید. این اطلاعات معمولا زیر لینکهایی مانند Admissions، Prospective Students، Academics، Admission office, Academic affairs و مواردی مشابه قرار گرفته.

لینکهایی چون Continuing education, students, current students, Courses معمولاً فاقد اطلاعات لازم در رابطه با دوره های تکمیلی یا تخصصی هستند. دوره های Continuing Education معادل دوره های بازآموزی در ایران هستند.

دوره های تکمیلی با عناوینی چون  Advanced standing program, Professional program for international dentists, international dentists program در دانشکده های مختلف عنوان شده اند.

در آمریکا معمولا به دوره لیسانس میگویند Undergraduate. به دوره دندانپزشکی عمومی میگویند Predoc یا Predental بعضی دانشکده ها به این دوره هم میگویند Undergraduate و نهایتا به دوره های تخصصی میگویند Advanced Graduate Education Programs, Post doctoral Programs, Residency Programs.

توجه داشته باشید که تخصص Advanced Education in General Dentistry با دوره های تکمیلی که با عنوان Advanced Standing هستند، فرق میکند. AEGD بهمراه GPR – General Practice Residency  تخصصهای مورد تأیید ای دی ای هستند که معادل ایرانی فعلا ندارند، ولی از نظر قانونی هیچ فرقی با تخصص ارتودنسی یا اندو ندارند. AEGD میشود دندانپزشکی عمومی پیشرفته و GPR هم به نوعی میشود دندانپزشکی بیمارستانی.

شما با استفاده از این اطلاعات میتوانید شرایط مورد نیاز به ورود هر کدام از دوره هایی که مایل هستید را دریافت کنید. توصیه من این است که یا یک فایل ورد یا اکسل در کنار دستتان باز بگذارید و اطلاعات دوره های مورد نظر خود رو سرجمع از اینترنت جمع آوری کنید یا اینکه دفترچه ای به این امر اختصاص بدید و اطلاعات دوره های مختلف را بطور خلاصه در یک جا جمع آوری کنید. این امر از سردرگمی شما جلوگیری میکنید و در ادامه راه زمان زیادی را برای شما صرفه جویی خواهد کرد.

پروسه ثبت نام پروسه سخت و زمان بری است که هر چه شما شناخت بیشتری از آن داشته باشید و اطلاعات شما کاملتر باشد، یقینا راحت تر و مفید تر خواهد بود.